domingo, 20 de diciembre de 2015
O MODÉLICO CAPITALISMO ALEMAN (III)
A nivel industrial Alamana é hoxe por hoxe un dos estados mais potentes do
mundo, a cuarta economía e a primeira potencia exportadora. Nembargante nos
derradeiros anos son cada vez mais frecuentes as informacións nas que empresas alamanas moi potentes aparecen vinculadas a prácticas empresariais nada
recomendables. Informacións que, de novo cuestionan, cando menos, o “modus
vivendi” do capitalismo xermánico –“ordoliberalismo- que
domina Europa. Un “modus vivendi” no que ata fai pouco -1998- o suborno non so era legal senón que
beneficioso fiscalmente –deducía nas declaracións-.
Vexamos algúns casos relevantes que evidencian como as “leccións” de eficacia e honestidade que
tanto a señora Merkel como o señor Schauble intentan darnos ao resto de
europeos non están xustificadas. Que o capitalismo alemán é, como tódolos
capitalismos, salvaxe, inmoral, corrupto e infinitamente avaricioso. Un
capitalismo con un sector industrial potentísimo pero liderado por empresas que
en demasiados casos teñen un comportamento nada exemplar.
Unha das empresas alemáns da automoción
mais coñecidas é a VOLKSWAGEN: case 200.000 millóns de euros en ventas para 10
millóns de vehículos vendidos (2014) que a colocan no segundo lugar mundial en
ventas so superada por Toyota. Nos derradeiros tempos saltou a fama e non
precisamente pola calidade dos seus produtos. Casualmente os cidadáns europeos
chegamos a coñecer que os seus directivos e dirixentes amais de pagar subornos
ao comité de empresa para que apoiaran os plans da dirección facían trampas
estafando a todo o mundo sobre as reais taxas de emisión de partículas finas e
de CO2 dos seus vehículos diésel e gasolina. Unha estafa que ven a poñer en solfa a fama da
empresa. Pero como as penas nunca veñen soas este escándalo vai a repercutir
sobre as súas finanzas: a Volkswagen foi unha das empresas pioneiras na venta a
crédito dos seus coches, crédito que concedía a través do seu propio banco -Volkswagen Financial Services-. Créditos que logo, co apoio do BCE,
titulizaba –facía títulos ABS: Asset Backed Securitis-. Títulos que
posteriormente vendía aos inversores co que obtiña novos capitais que lle
permitían conceder novos créditos. Todo co apoio do BCE –non faltaba mais: os
alemáns non son os gregos!- quen compraba eses títulos nunha media de 60.000
millóns de euros mensuais. Pero chega o escándalo das emisións e con el a caída
de valor deses títulos e a negativa do BCE a seguir comprando ABS. Que vai
pasar agora?: a historia continuará pero os clientes non poden evitar a
sospeita de que foron dobremente enganados por esta exemplar sociedade alamana.
SIEMENS (AG) que conta con mais de 450.000 empregos e unhas ventas que
superan os 80.000 millóns de euros anuais foi considerada durante moitos anos
como a empresa mais segura, eficiente e innovadora en todas e cada unha das
múltiples actividades que desenvolve: sistemas
de comunicacións, automoción industrial, iluminación, equipos médicos,
electrodomésticos.etc. Pero, Siemens tamén é famosa pola súa preferencia
polos subornos. O caso mais soado produciuse a finais da década pasada –entre
os anos 2009/2010- en que apareceron caixas negras, pagos de diñeiro en b, desvío
de fondos cos que se pagaban cantidades, iso si en países estranxeiros e con
baixo perfil democrático –Nixeria,
Rusia, Libia, China…-, a cambio de subornar a clientes potenciais –entre os que
non faltaban funcionarios e políticos- para así conseguir ventas. O expediente
resolveuse co pago de unha serie de multas por un valor superior aos 1.500
millóns de euros e a renuncia do Presidente do Consello Regulador de Siemens
(AG) que, oh casualidade, fora asesor dos cancelleres G. Schroder e A. Merkel.
Poida que estes dous foran, dada a importancia das sociedades implicadas,
os casos mais soados de corrupción empresarial en Alamana. Pero no foron os únicos
nin moito menos: segundo algúns cálculos bastante fiables a economía alamana
perde anualmente mais de 25.000 millóns de euros por casos de suborno. Sociedades
da relevancia de DEUTSCHE TELEKOM xigante mundial das telecomunicacións –espionaxe a periodistas, políticos, directivos-,
MAN fabricante de vehículos industriais e DAYLER fabricante de vehículos de luxo, ambos grupos lideres europeos no seu sector
–creación dun sistema de subornos que garantía ventas no estranxeiro- ,
THYESSEN GROUP siderúrxica
–conformación dun cartel para fixar prezos- entre outras apareceron tamén
involucradas en evidentes casos de corrupción empresarial e de practicas de suborno
algo que, por outra parte, ven sendo noticia demasiado frecuente en Alamana nas
derradeiras décadas.
Manoel Barbeitos
Alcántara
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario